sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

Oi maaseutua







Taas on palattu kaupunkiin. Viikonloppu sisälsi esimerkiksi 262 sämpylän teon, noin kuuden tunnin tiskausputken, uintia, kakunsyöntiä, perunanteon ja pihakeinun kantamista. Näin myös kemiallista metallia ja meitä nimitettiin etukauhakuormaajiksi. Sain pukeutua mun maalaisvaatteisiin eli ihan siihen, mitä sattuu porukoitten ja mun vanhoista kätköistä osumaan käteen. Ja pahoittelen, kyllä ne on taas farkut :) Ne on mun Caterpillarin työfarkut, joissa on pieni tasku jollekin pienelle työkalulle. Oon pitäny siinä saksia joskus. En kyllä mitenkään kovin tottuneesti noita työhousuja käytä. Sillon just avattiin grillimakkarapakettia ja mä olin, että ei oo kyl mitään terävää missään, vaikka mulla oli sakset taskussa.

Auringonotto ei oikeen onnistunu, koska tuntu yllättävän viileelle, vaikkakin arska paistoi. Siellä oli myös aika paljon ötököitä. Varustuksena villasukat ja villatakki. Tota villatakkia oon käyttäny jo joskus ala-asteella. Se on vanha ja ajattelin sillon, että se on vähän niinku, mitä Tiina-kirjojen Tiina olis käyttäny.

Uuno jäikin maaseudulle lomailemaan. Siellä se pyydystää tyytyväisenä hiiriä ja kiipeilee puissa. Mutta on toisaalta tylsää, kun se ei oo kotona. Ei kukaan oota oven takana ja kieri matolla, kun tulee kotiin. Onneks mulla on kuitenki Juha :)

Meiän parvekkeelle muutti myös pari uutta asukkia, mutta niistä juttua joskus myöhemmin.

3 kommenttia:

  1. Villatakki jota olet käyttänyt ALA-ASTEELLA!?? Ihanan kesäisiä kuvia, paitsi tietty tuo villainen vaatetus kyllä antaa ymmärtää että on aika kylmä keli tosiaan ollut..paitsi eikös sitä sanota että villa lämmittää kylmällä ja viilentää lämpimällä? Tiedä sitten, onko totta :)

    VastaaPoista
  2. Ketä meidän parvekkeelle muutti?! Kai ne osallistuu vuokraa?

    Joo, siis villasukat ainaki lämmittää talvella ja viilentää kesällä. Tämä on fakta.

    VastaaPoista
  3. Joo ala-asteella, tommoset vanhat vaatteet kestää ikuisuuden. Veikkaan, että toi villatakki on ehkä jostain 60-luvulta.

    En usko, että uudet asukkaat voi osallistua vuokraan, mutta ne ilahduttaa muuten :)

    VastaaPoista